sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

It is hard to fly when something is weighing you down

Heissan mussukat!
Voitais tehä videomuotostakin postausta teille katseltavaksi!
Mun koko viime viikko vierähti liikkuen ja nukkuen. Onneksi viikonloppuna sain jotain järkevää aikaseks. Eilen eli lauantaina oli kaverini Katin konfirmaatio. Sielähän se päivä meni, illasta mentiin Katin kanssa meille ja jostain puskan takaa saatiin idea, että pestään skootteri :D No niimpä minä lähdin hakemaan vessasta sankkoja. Samalla sain myös vessapöntön kannen rikki... entiiä kui onnistun aina rikkomaan! No siinä me sitten hinkattiin sitä jonkin aikaa hammasharjan ja rättien kera.
Puolisäni sitten päätti että lähettäisiin kokeilemaan ajamista edes vähäsen. Koska olen menossa mopokouluun että pääsisi ajelemaan (: Aikamme siinä sillä pyörimme oli kivaa vaikka meno oli sellasta etanavauhtii :D
Sunnuntaina aamulla lähdin äitini ja siskoni kanssa Jumboon. Mukaan ei lähtenyt kuin huulirasva :D
Jumbosta tultuamme lähdin puolisäni Tomin kanssa Tarjoustaloon ostamaan mulle kypärää skootteria varten, koska niitä edellisiä en halunnut käyttää ja halusin mieluisan kypärän (: Tarjoustalostahan sellanen mukava kypärä sitten löytyikin! Hintaa kypärällä oli 39,95e.


-Miia

perjantai 28. kesäkuuta 2013

Helsinki ft. Pauliina


Passion Pit - Take a Walk

Oltiin siis Helsingissä, tällä kertaa Pauliinan kanssa! Alunperin mentiin ihan vaan kiertelemään ja kuvailemaan + ''piknikille'' johonkin puistoon. Saatiin me sitten ostettuakin jotain. Ostokset postauksen lopussa koska.. koska siksi (-:



Olimme myös todistamassa kamelin ja elefantin häitä. Häät päättyivät traagisesti, kun vasta vihitty nuoripari menehtyi onnettomuudessa.
 Levätkää rauhassa.. 
..Meidän vatsoissamme (-:



Pauliinalla ja lehmällä synkkas selvästi heti ensihetkestä lähtien








No nyt niitä ostoksia! Mä sain tossa keväällä koulusta musastipendin; 50e Deluxe Musiciin. Ostin sitten tällaset uskomattoman hyvät Sennheiser CX 300-II kuulokkeet:
(tässä vaiheessa kamerasta loppui akku, joten kuvat guuglesta)



sitte kans tällaisen voiteen johon siihenkin oon tosi tyytyväinen (:



Pauliina taas bongas Spirit Storesta aivan ihanat ja edulliset kengät:

Hinta oli aivan kohillaan, kun huomattiin niiden maksavan vaivaiset 8.95e


Tältä reissulta ei ole nyt kaupunkikuvia, en jaksa niitä pistää koska kone ja kamera ei suostu yhteistyöhön ja oon pitkän screenshot-leikkaus-tallennus-session jälkeen vasta saanut nääkin kuvat tänne. Mutta eiköhän kaikki tiedä ainakin suurinpiirtein miltä helsinki näyttää! (:


-Terhi

maanantai 24. kesäkuuta 2013

Lemmikkimme

Veera

Minulla siis on tällänen ihana pieni terminaattori, eli kani nimeltä Veera. Sain Veeran tarkalleen 25.11.2010 klo: 18:25. En vaan tajua, mutta muistan kellon ajankin. Veera ostettiin sillonkun tämä kyseinen kauppa vielä oli Itäkeskuksessa, kauppa oli 4-pets. Joillekkin tämä kauppa saattaa olla tuttu?
Muistan vielä hyvin kun pari päivää aikasemmin olimme käynneet katsomassa 4-pets:stä kaneja ja näin tämän pikkusen otuksen. Veera oli todella hurmaava ja oikein innokas, neiti hyppi pitkin häkkiään sen ajan kun siellä olimme. Myös samassa kaupassa oli Veeran kanssa samasta pentueesta toinen naaras kani. Kävimme kans sitä katsomassa, mutta se vaan makoili eikä välittänyt meistä yhtään. Keskiviikkona (25.11) sain tietää, että saan kanin. Tietenkin olin jo sillon pikku tyttönä päättänyt minkä kanin haluan. Eimuutakun nokka kohti Itistä ja sieltä sitten 4-pets liikkeeseen. Koko matkan ajan toivoin, että kani olisi siellä. Huokasin helpotuksesta kun näin tämän söpöliinin.
Aluksi kuvittelin, että Veeran kanssa tulisi olemaan vaikeeta, loppuenlopuksi on meillä ollut helppoa. Veera on todella persoonallinen kani. Sekä osaa olla todella neitimäinen. Kaiken kaikkiaan en voi sanoa muuta kuin, että Veera on aivan valloittava persoona. Vaikka saattaakin purra :D
Nyt tämä neiti on asustellut meillä meilkein 4 vuotta. Eikö luonne ole muuttunut yhtään vuosien varrella. Vaikka ei enään niin innokas joka asiasta ole, mutta jaksaa kyllä juoksennella paljon. Kesäsin Veeran lempi herkkua on voikukan lehdet. Veera on ihan hulluna niihin, kun vien Veeralle voikukan lehtiä on Veera jo innokkaasti hyppimässä ympäri häkkiä. Ulkoillessa taas tämä neiti ei niinkään niihin kukkiin kiinitä huomiota, silloin juostaan. En osaa kuvitella elämää ilman Veeraa. Tuo pieni kani on tuonnut elämään niin paljon iloa surun keskelle. Pian pikkunen täyttää jo huimat 4 vuotta. Tuntuu kuin vasta eilen sen sieltä eläinkaupasta ostin. Pikkuinen olet ihana.

-Miia

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Perro

Perro (virallisesti Zanita's Play Intense) on musta isovillakoiran pentu, vähän päälle puoli vuotias, koira parhaimmasta päästä! Aluksi oli tarkoitus ottaa gordoninsetteri aiemman koiramme kuoleman jälkeen. Päädyimme kuitenkin villakoiran kasvattajalle ja ihastuimme rotuun täysin!


Kun Perro tuli kotiimme ensimmäistä kertaa (6.12.2012), oli se alussa hieman ujo, mutta jo parin tunnin päästä vauhtia ja menoa oli riittämiin asti.
Kului vain vähän aikaa, kun herra osasikin jo istua, mennä maahan ja oppi sisäsiistiksi. Nykyään harjoittelemme noutamista ja ulkona se osaa tallustaa vapaana, tosin se on vasta hieman harjoitteluvaiheessa.
Ilmeni nopeasti, että rotu tarvitsee paljon virikkeitä ja niitä kyllä meillä riittää, mutta välillä kun kukaan ei ole Perron kanssa leikkimässä, se keksii itse kaikenlaista. Esimerkiksi heittää pallon portaita pitkin alakertaan, hakee sen ylös ja heittää taas kunnes väsyy.

Perrolla on pari ''hassua piirrettä''. Ensiksi on se, kun se ei liiemmin välitä makkarasta. Toiseksi, se rakastaa katsella snookeria telkkarista. Vaikka matsi kestäisi tuntikausia, herra siltikin jaksaa sitä seurata:





En liioittele sanoessani sitä maailman parhaaksi koiraksi! Se on ystävällinen, vilkas, uskollinen, älykäs ja ennen kaikkea hellyyttävä. <3


-Terhi







sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

Juhannus mökillä


The Kooks - Taking pictures of you

Hei vaan!
Vietin Juhannuksen perinteisesti mökillä, ja viikonloppu oli varsin itikantäyteinen :D

Kun ensimmäisenä yönä jouduin nukkumaan yksin vierashuoneessa, mun sängystä kuului kylkeä kääntäessä hassua vikinää ja eikös vain Perro (meidän koira) seuraavana iltana änkenyt itsensä sänkyni alle ja toi hiiren meiän eteen.. Onhan se toisaalta mukava kun on tollanen metsästäjä samassa huoneessa, niin ei tartte miettiä että millasia elukoita nurkissa pyörii. Toki samana yönä oli joku käynyt ulkoterassilta tyhjentämässä koiran ruokakupin ja napsinut pöydältä karkkeja - porukat epäilee supikoiraa.
Loppuenlopuks mökillä oli ihan hauskaa, vaikkakin ilma oli välillä aika kylmä. Ehkein kuitenkaan pitäis valittaa, kun harvoin saa (lähes) sateettoman juhannuksen :D
Ainakin sää oli illasta tosi kaunis, järvellä oli hienot auringonlaskut:




Lopuksi vielä tavanomaisesti kuvia:






Ainut yhteiskuva jonka sain Perrosta ja musta. Se tykkäs yleensä vaan kuljeskella mun perässä ja tutkia luonnon ihmeellisiä asioita, kuten vettä. C:

-Terhi

lauantai 22. kesäkuuta 2013

Juhannuksii kaikille!

Hejsan kaikille!

Hyvää juhannust kaikille viel!
Päätin nyt tulla tätä blogia päivittelee, ei mulla kylläkään kauheen paljoo kerrottavaakaan oo koska en oo juhannuksen tehny yhtään mitään :D Miten teillä muilla on mennyt juhannus?
Oma juhannus on mennyt aurinkoo ottaes, sukulaisten luonna, syöden hyvää ruokaa nam! Sekä myös nukkuen. Aika tämmönen perus tylsää meininkii mulla :D
Ois tosi kiva jos pistäisitte niitä postaus ideoita tulemaan niin saisin/saataisiin Terhin kanssa joku "mielenkiintoisempi" postaus aikaseks (:! On mulla itselläni muutama idea, kattoo millon jaksaisin ne toteuttaa. Nytten oikeen en ole voinut niitä toteuttaa kun en ole kotonakaan. Kuvia ainakin oon saanu otettua ja niitä onneksi on luvassa tässäkin postauksessa. Mitäs lomasuunitelmia teillä muilla on?
Mä taidan tästä lähtee syömään! Hyvää loman jatkoi muille! :) Lopuksi täs nää pari kuvanpoikasta.
-Miia

 Löysin Veerasta tälläsen kuvan. Kuva on otettu josku yli vuos sit.




En voi muut sanoo ku et mun mummil on hyvä maku :D Sain siis tälläsen repun mummilt!
Seppälä 39.95e

keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

Oltiin kerran puistossa

Oltiin eilen ulkoilemassa ja me aateltiin nyt Miian (joka on muuten maailman onnellisin ihminen) kans kuvata tällanen pätkä meiän yhteisaikaa (:

Äänet lujalle! Unohin mikrofonin heikolle :D


Samaiselta reissulta pari kuvanpoikasta:



Thumbs up for this beautiful bird!


Tässä Miia tajuaa olevansa sittenkin koira <3



Tulipa vähän tekstiä, ehkä tossa videossa on kuitenkin tarpeeks matskua siltä päivältä!
Multa tulee postausta juhannusviikonlopun jälkeen kun tuun mökiltä ja Miia lupailikin tässä jo postailevansa ehkä aikaisemmin (:
Meenpä tästä pakkailemaan, heissan!

sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Blogin aloitus ja esittely!

Heipz!

Pitkän harkinnan jälkeen me päätettiin perustaa yhteinen blogi. Mietittiin kauan, millaisia postauksia blogimme sisältäisi, mutta emme vieläkään ole oikein keksineet, joten blogin ''pääteema'' muotoutuu ajan myötä (: Koitamme kuitenkin tehdä mielenkiintoisia postauksia, ettei ne olisi yksitoikkoisia tyyliin "Moi, tänään oli hyvä sää, kävin syömässä Rossossa. Hyvää päivää muille! Lopuksi pari kuvaa".

Blogia kirjoittaa tällä hetkellä kaksi 15-kesäistä tyttöä pääkaupunkiseudulta:


Terhi

Mooi! Mä harrastan pääosin musiikkia, piirtämistä, valokuvaamista yms. Joten niihin painottuvia postauksia on luvassa. Tosin mulla on myös toinen blogi (http://piirustusblogi-vastavari.blogspot.fi/) johon tulee jo kaikkia mun kätten töitä (:  Meillä on aivan ihana n. puolivuotias isovillakoiran pentu joka varmasti on mukana joissakin postauksissa. Yritän kans saada omalta osaltani musiikkia youtubesta tähän blogiin, joka on pääosin indie-tyylistä sekä mahdollisesti paljon kuvia ja kamerana mulla toimii Nikon d5100. Lifestyleä.








Miia

Hei! Eli olen blogin toinen kirjoittaja (yllätys)! Harrastuksiini kuuluu lenkkeily, bloggaus olen aikaisemminkin kirjoittanut blogia joten en iha alottelija ole. Vapaa-ajalla tykkään soitella kitaraa ja laulaa kans. Omistan kanin joka on ollut minulla jo reilut 4 vuotta. Omalta osaltani postaukset mitä tulen tekemään painottuvat aikapitkälti lifestyle puolelle, jos tulee postausideoita niin toteutan niitä mahdollisimman paljon. Postaukset tulevat olemaan mahdollisimman monipuolisia. Eli kaikki pistäkää ideoita tulemaan niin pääsen niitä toteuttamaan!