maanantai 24. kesäkuuta 2013

Lemmikkimme

Veera

Minulla siis on tällänen ihana pieni terminaattori, eli kani nimeltä Veera. Sain Veeran tarkalleen 25.11.2010 klo: 18:25. En vaan tajua, mutta muistan kellon ajankin. Veera ostettiin sillonkun tämä kyseinen kauppa vielä oli Itäkeskuksessa, kauppa oli 4-pets. Joillekkin tämä kauppa saattaa olla tuttu?
Muistan vielä hyvin kun pari päivää aikasemmin olimme käynneet katsomassa 4-pets:stä kaneja ja näin tämän pikkusen otuksen. Veera oli todella hurmaava ja oikein innokas, neiti hyppi pitkin häkkiään sen ajan kun siellä olimme. Myös samassa kaupassa oli Veeran kanssa samasta pentueesta toinen naaras kani. Kävimme kans sitä katsomassa, mutta se vaan makoili eikä välittänyt meistä yhtään. Keskiviikkona (25.11) sain tietää, että saan kanin. Tietenkin olin jo sillon pikku tyttönä päättänyt minkä kanin haluan. Eimuutakun nokka kohti Itistä ja sieltä sitten 4-pets liikkeeseen. Koko matkan ajan toivoin, että kani olisi siellä. Huokasin helpotuksesta kun näin tämän söpöliinin.
Aluksi kuvittelin, että Veeran kanssa tulisi olemaan vaikeeta, loppuenlopuksi on meillä ollut helppoa. Veera on todella persoonallinen kani. Sekä osaa olla todella neitimäinen. Kaiken kaikkiaan en voi sanoa muuta kuin, että Veera on aivan valloittava persoona. Vaikka saattaakin purra :D
Nyt tämä neiti on asustellut meillä meilkein 4 vuotta. Eikö luonne ole muuttunut yhtään vuosien varrella. Vaikka ei enään niin innokas joka asiasta ole, mutta jaksaa kyllä juoksennella paljon. Kesäsin Veeran lempi herkkua on voikukan lehdet. Veera on ihan hulluna niihin, kun vien Veeralle voikukan lehtiä on Veera jo innokkaasti hyppimässä ympäri häkkiä. Ulkoillessa taas tämä neiti ei niinkään niihin kukkiin kiinitä huomiota, silloin juostaan. En osaa kuvitella elämää ilman Veeraa. Tuo pieni kani on tuonnut elämään niin paljon iloa surun keskelle. Pian pikkunen täyttää jo huimat 4 vuotta. Tuntuu kuin vasta eilen sen sieltä eläinkaupasta ostin. Pikkuinen olet ihana.

-Miia

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Perro

Perro (virallisesti Zanita's Play Intense) on musta isovillakoiran pentu, vähän päälle puoli vuotias, koira parhaimmasta päästä! Aluksi oli tarkoitus ottaa gordoninsetteri aiemman koiramme kuoleman jälkeen. Päädyimme kuitenkin villakoiran kasvattajalle ja ihastuimme rotuun täysin!


Kun Perro tuli kotiimme ensimmäistä kertaa (6.12.2012), oli se alussa hieman ujo, mutta jo parin tunnin päästä vauhtia ja menoa oli riittämiin asti.
Kului vain vähän aikaa, kun herra osasikin jo istua, mennä maahan ja oppi sisäsiistiksi. Nykyään harjoittelemme noutamista ja ulkona se osaa tallustaa vapaana, tosin se on vasta hieman harjoitteluvaiheessa.
Ilmeni nopeasti, että rotu tarvitsee paljon virikkeitä ja niitä kyllä meillä riittää, mutta välillä kun kukaan ei ole Perron kanssa leikkimässä, se keksii itse kaikenlaista. Esimerkiksi heittää pallon portaita pitkin alakertaan, hakee sen ylös ja heittää taas kunnes väsyy.

Perrolla on pari ''hassua piirrettä''. Ensiksi on se, kun se ei liiemmin välitä makkarasta. Toiseksi, se rakastaa katsella snookeria telkkarista. Vaikka matsi kestäisi tuntikausia, herra siltikin jaksaa sitä seurata:





En liioittele sanoessani sitä maailman parhaaksi koiraksi! Se on ystävällinen, vilkas, uskollinen, älykäs ja ennen kaikkea hellyyttävä. <3


-Terhi







8 kommenttia:

  1. aww mikä hauva :) määki tahon!

    VastaaPoista
  2. Veera-kani ja Perro-koira ovat kumpikin ihastuttavia! ♥ Tykkään erityisesti toisesta kuvasta Veerasta ja ensimmäisestä joka on otettu Perrosta. :) Ja taas kerran HIENOJA kuvia!

    VastaaPoista
  3. Voi mitä söpöyksiä nuo teidän lemmikit ovat! :)

    http://reetta-s.blogspot.fi

    VastaaPoista